text
tex1

ALDI

Author

Održana četiri trening programa

2009-09-17

|

Anesa Imamović

slika_1

Trening programi: „Apliciranje prema stranim fondovima“; „Osnove ublažavanja rizika“ ; „Poslovno planiranje“ ; „Finansijski menadžment“

U prostorijama ALDI-ja, 25. avgusta 2009. godine održan je trening program na temu „Apliciranje prema stranim fondovima“. Na ovaj trening pozvano je svih 24 preduzeća koja su iskazala zanimanje za Projekat.  Predavač je bio konsultant iz Biznis Centra Goražde, Rešid Alihodžić. Na ovom treningu se govorilo o zahtjevima stranih donatora pri apliciranju za njihove fondove, načinu popunjavanja aplikacionih formi, te o IPA fondovima i mogućnostima za pristup donatorskim sredstvima u narednom periodu.

U prostorijama ALDI-ja, 15. septembra 2009. godine održan je trening program na temu „Osnove ublažavanja rizika“. Na ovom treningu prisustvovali su predstavnici 10 preduzeća koja su selektovana za učešće u projektu.Ovaj trening modul je predstavio bazične elemente finansijskog menadžmenta ili vođenja knjigovodstva, za mikro i mala preduzeća koji nemaju predznanja o knjigovodstvu kroz razlikovanje između profita i gotovine. Modul je omogućio učesnicima da identifikuju osnovne rizike vođenja biznisa i važnost vođenja troškova i izdataka, te predstavito koncept finansijskog rizika u okviru svojih komponenti strukture troškova u odnosu na potrebe biznisa za gotovinskim sredstvima. Predavač je bio konsultant iz Biznis Centra Goražde, Rešid Alihodžić.  

U prostorijama ALDI-ja, 15. septembra 2009. godine održan je trening program na temu „„Poslovno planiranje““. Na ovom treningu prisustvovali su predstavnici 10 preduzeća koja su selektovana za učešće u projektu. Ovaj trening je trebao da pomogne poduzetnicima da definišu biznis plan kao dokument koji treba da sadrži: radne i finansijske poslovne ciljeve i da sadrži detaljan plan i budžet koji pokazuje kako će ciljevi biti realizovani. Predavač je bio konsultant iz Biznis Centra Goražde, Rešid Alihodžić.  

U prostorijama ALDI-ja, 17. septembra 2009. Godine, upriličen je trening program na temu „Finansijski menadžment“. Na ovom treningu prisustvovali su predstavnici 10 preduzeća koja su selektovana za učešće u projektu.  Za sve aplikante organizovan je trening iz oblasti finansijskog menadženta na kojem su polaznici upoznati sa osnovnim vještinama iz finansijskog menadžmenta kao što su: finansijsko planiranje, planiranje gotovinskih tokova, finansijsko modeliranje i budžetiranje (izrada i procjena opcija) i druge vještine i tehnike koje su neophodne za izradu realne finansijske prognoze poslovanja u skladu sa rezultatima procjene potreba za finansijskom edukacijom. Na ovom treningu prisutnim aplikantima je prezentovan i način bodovanja (Ratio analysis i Altmanov Z-score) koji će se primjeniti prilikom finalnog bodovanja.  Predavač je bio konsultant iz Biznis Centra Goražde, Rešid Alihodžić.

Potpisivanje ugovora sa preduzećima koje su aplicirale za UNDP/UDRDP fond za fiskalni povrat sredstava

2017-10-12

|

Anesa Imamović

slika_1

Obavljeno svečano potpisivanje ugovora između preduzeća kojima su odobrena grant sredstva i ALDI-a kao staratelja fonda

U ponedeljak 12. oktobra 2009. godine, u prostorijama ALDI-a, obavljeno je svečano potpisivanje ugovora između preduzeća kojima su odobrena grant sredstva i ALDI-a kao staratelja fonda.

Nakon održanog sastanka Selekcionog komiteta i donesene odluke koja preduzeća će dobiti poreski poticaj i koliko će ta grant sredstva za pojedina preduzeća iznositi,  stekli su se uslovi da se potpišu ugovori sa svih deset odabranih preduzeća. U ponedeljak 12. oktobra 2009. godine, u prostorijama ALDI-a, obavljeno je svečano potpisivanje ugovora između ALDI-a kao staratelja fonda i odabranih privrednika gornjedrinske regije.

Projekat ‘’Monitoringom javne potrošnje do efikasne vlade’’

2010-06-29

|

Anesa Imamović

slika_1

U cilju jačanja uloge građana i organizacija civilnog društva, u okviru ALDI pilot projekta, željeli smo obezbijediti jačanje uloge građana i organizacija civilnog društva u procesu kreiranja javnih politika što je rezultiralo i pokretanjem ove stranice.  
Jedan od osnovnih ciljeva bio je da se obezbijedi bolja komunikacija između nevladnih organizacija, te nevladinih organizacija i građana.  

Kako bi nastavili sa ostvarivanjem ovog cilja i informisanjem javnosti o javnoj potrošnji odlučili smo na ovoj stranici objavljivati izvještaje i informacije o monitoringu javne potrošnje svih nivoa vlasti u BiH. Na ovoj stranici moći ćete pronaći informacije koje su povezane sa potrošnjom budžetskih sredstava na Institucija BiH,  entiteta F BiH i RS, te 10 kantona u F BiH za period 2007. – 2010. godina.  

Projekat ‘’Monitoringom javne potrošnje do efikasne vlade’’ je kreiran sa namjerom da pozitivno doprinese rješavanju problema neefikasne, netransparentne, neplanske i neodgovorne potrošnje budžetskih sredstava sa kojima raspolažu vlasti na nivou Bosne i Hercegovine, entiteta i kantona.  Trenutne aktivnosti odnose se na prikupljanje informacija i analizu budžetske potrošnje svih nivoa vlasti za 2009. i 2010 godinu, koja će po završetku biti objavljena na ovoj stranici.
Nakon finalizacije analize za 2010. godinu  počet će se sa izradom analize budžetske potrošnje za period 2007. – 2010. godina koja će biti objavljena u periodu avgust - septembar kako bi pomogla građanima da se lakše odluče na predstojećim izborima u smislu informisanja o tome gdje su potrošena budžetska sredstva u ovom četverogodišnjem periodu.

Analiza stanja u oblasti povratka

2010-09-20

|

Anesa Imamović

slika_1

Analiza stanja u oblasti povratka na području jugoistočne Bosne i Hercegovine sa preporukama u oblasti podrške održivom povratku

ALDI je u suradnji sa Regionalnim odborom za povratak u Jugoistočnu Bosnu i Hercegovinu uradio analizu o stanju procesa povratka izbjeglih i raseljenih lica na prostor Jugoistočne Bosne i Hercegovine, sa glavnom svrhom da se doprinese jačanju sistemskog pristupa za stvaranje održivog procesa povratka izbjeglih i raseljenih lica u ovom dijelu Bosne i Hercegovine.
Osnovni cilj analize jeste davanje doprinosa jačanju sistemske podrške održivom povratku kroz utvrđivanje stvarnog stanja u oblasti povratka i kroz identifikaciju prioritetnih mjera na podršci održivom povratku na prostoru općina Gornjedrinske regije, te identifikacija stanja i prioritetne potrebe povratnika koja bi omogućila snažniji angažman domaćih i međunarodnih, vladinih i nevladinih organizacija u podršci samoodrživom povratku na prostoru Gornjedrinske regije.

Finansijsko lice politike u Bosni i Hercegovini

2010-09-29

|

Anesa Imamović

slika_1

Na kraju izbornog mandata vlasti Bosne i Hercegovine ALDI BiH, uz podršku Centara Civilnih Incijativa (CCI), kroz projekat monitoringa javne potrošnje,objavio je cjeloviti Izvještaj

Kroz projekat monitoringa javne potrošnje,objavljen je cjeloviti Izvještaj  o provedenoj analizi planirane budžetske potrošnje institucija Bosne i Hercegovine, Federacije BiH, Republike Srpske i svih deset kantona u Federaciji BiH za period od 2007. do 2010. godine.  

Predmet analize budžeta institucija vlasti je utvrđivanje napretka domaćih vlasti na ostvarivanju ciljeva postavljenih u Građanskoj platformi koja je zvanično podržana od 27 političkih stranaka koje su učestvovale na općim izborima u oktobru 2006. godine.  

U 2007., 2008., 2009. i 2010. godini vlasti su usvojile budžete u ukupnom iznosu od 24 milijarde i 718 miliona KM. U mandatnom periodu troškovi zaposlenih u državnim institucijama su iznosili 9,9 milijardi KM, 9,1 milijardu KM su iznosili troškovi transfera i grantova, 2,2, milijarde KM troškovi materijala i usluga, a 1,1 milijardu KM su iznosili planirani izdaci za investicije, dok je iznos od 2,5 milijarde KM planiran za ostale budžetske rashode uključujući rashode na kredite, kamate i budžetske rezerve i druge nerazvstane rashode.
U mandatnom periodu domaće vlasti su izdvojile ukupno 11,8 milijardi KM za finansiranje socio-ekonomskih politika koje su obuhvaćene u Građanskoj platformi (zapošljavanje, podrška penzionom sistemu, zdravstvena i socijalna zaštita, poljoprivreda, mladi, obrazovanje, EU integracije, javna preduzeća i strana ulaganja), dok je ostatak sredstava odnosno 12,8 milijardi KM izdvojeno za finansiranje osnovnih funkcija vlade (generalne javne službe, odbrana, policija i sigurnost) i za ostale javne politike (cestovna infrastruktura, šumarstvo i vodoprivreda, kultura i sport). U okviru izdvajanja za socio-ekonomske politike koje su obuhvaćene Građanskom platformom najveći dio sredstava je izdvojen za oblast obrazovanja i to 4,5 milijardi KM, od čega su 3,3 milijarde (75 %) troškovi zaposlenih,a svega 154 miliona (ili 3,4 %) su iznosile investicije u obrazovanje. Socijalna zaštita je druga najveća socio-ekonomska oblast iz Građanske platforme po veličini izdvajanja iz budžeta.
U mandatnom periodu domaće vlasti su za ovu oblast izdvojili 4,2 milijarde KM, od čega je najveći iznos odnosno 2,3 milijarde KM izdvojeno za potrebe socijalne zaštite boračkih kategorija (ne računajući sredstva vanbudžetskih fondova koja su korištena za isplatu novčanih naknada demobilisanim borcima), dok je za zaštitu svih socijalno ranjivih kategorija prema zakonima o socijalnoj zaštiti izdvojeno 1,5 milijardi KM. Znatno manji iznos odnosno 287 miliona KM je izdvojeno za oblast povratka, dok je iznos od 94 miliona KM izdvojen za sve ostale socijalne programe. Izdvajanja za obrazovanja i socijalnu zaštitu obuhvataju tri četvrtine ukupnih izdvajanja za sve politike koje su obuhvaćene Građanskom platformom, dok su izdvajanja za zapošljavanje znatno manja i iznose 367 miliona KM, penzionu politiku 968 miliona KM, zdravstvenu zaštitu 409 miliona KM, poljoprivredu 714 milion KM, za mlade 14 miliona KM, za reformu javne uprave 5 miliona KM, za ubrzanje procesa EU integracija 31 milion KM, za rad javnih preduzeća 539 miliona KM, te za privlačenje inostranih investicija 30 miliona KM.

Analizom budžetske potrošnje dobiveni su rezultati koji jasno ukazuju da domaće vlasti nisu ispunile obećanja data prihvaćanjem Građanske platforme, te da su nastavile sa praksom finansiranja socioekonomskih politika na neefikasan, nepravedan i neodrživ način koji je doveo do toga da su svojim nemarom ugrozili ukupnu finansijsku stabilnost Bosne i Hercegovine. Posljedice rada vlasti u mandatnom periodu će sigurno biti ogromno breme novim vlastima nakon oktobarskih izbora koja će ukoliko želi osigurati napredak morati napraviti radikalne promjene u strukturi javne potrošnje ili će nastaviti sa dosadašnjom praksom dovodeći u još neizvjesniju finansijsku situaciju u budućnosti.

 Ovako smo izabrali prije četiri godine. Treći oktobar je naša nova šansa. Izađite na izbore!

Provođenje analize politika rada u Bosni i Hercegovini i definisanje ključnih preporuka za njihovo poboljšanje do 2014. godine

2011-09-15

|

Anesa Imamović

slika_1

ALDI je od početka septembra 2011. godine, u saradnji sa Centrima Civilnih Inicijativa (CCI), započeo sa implementacijom projekta pod nazivom: 'Provođenje analize politika rada u Bosni i Hercegovini i definisanje ključnih preporuka za njihovo poboljšanje do 2014. godine'.

Opšti cilj projekta je uticanje na poboljšanje u oblasti politike rada u Bosni i Hercegovini, a posebno u oblasti socijalne sigurnosti nezaposlenih lica.
Projekat se sastoji od dvije osnovne komponente koje obuhvataju analizu stanja i napretka u oblasti rada, zapošljavanja i brige o nezaposlenim licima, te definisanje preporuka za unaprijeđenje stanja u skladu sa smjernicama Evropske unije i dobrih praksi zemalja u regionu i u Bosni i Hercegovini.  

Fokus analize i preporuka projekta su oblasti koje direktno mogu uticati na kreiranje pozitivne promjene zakonodavnog i administrativnog okvira u oblasti prikupljanja javnih prihoda i njihovu potrošnju na aktivne i pasivne politike rada.  
Projekat ima dva specifična cilja čiji rezultati će biti vidljivi u toku i nakon impementacije projektnih aktivnosti.
Prvi specifični cilj projekta jeste promocija iskustava EU u oblasti borbe protiv nezaposlenosti, dok je drugi specifični cilj projekta identifikacija ključnih prioriteta reforme sistema zapošljavanja i socijalne sigurnosti nezaposlenih u Bosni i Hercegovini.
Projektom je planirano da su ključne ciljane grupe entitetske i kantonalne vlasti u Bosni i Hercegovini. Projekat će imati za cilj da kod entitetskih vlada utiče na pokretanje što sveobuhvatnije reforme zakonodavnog okvira za provođenje politika rada.
Ključnu korist od rezultata projekta imat će radnici koji ostaju bez posla kroz poboljšanje njihovog nivoa socijalne sigurnosti.   

Analiza stanja na tržištu rada u F BiH od 2002. do 2011.

2012-04-03

|

Anesa Imamović

slika_1

Agencija za lokalne razvojne inicijative, kroz program analize politika rada u BiH i definisanje preporuka do 2014. godine, koji je podržan od strane CCI BiH, u utorak je objavila nastavak sažetaka dijelova nalaza analize politika rada u BiH u periodu od 2002. do 2011. godine.

Od 2008. godine zaposlenost u javnom sektoru konstantno raste, pa je u decembru 2011. godine broj zaposlenih dostigao maksimalan broj  od 116.703 radnika.
Zahvaljujući podacima Zavoda za statistiku F BiH o sektorskoj strukturi ekonomije, moguće je identificirati neke od ključnih promjena na tržištu rada u proteklih deset godina i na taj način dodatno osvijetliti stanje i promjene u oblasti zaposlenosti.
Jedan od ključnih faktora promjene stanja na tržištu rada jeste rast Brutodruštvenog proizvoda i rast ekonomije F BiH. U slučaju F BiH u periodu od 2002. do 2011. godine u tri vremenska perioda desile su se najznačajnije promjene na tržištu rada. Period od 2002. do 2006. godine je period u kojem je došlo do značajnog pada i stagnacije po pitanju zaposlenosti u Federaciji BiH.

U januaru 2003. broj zaposlenih u odnosu na početak 2002. godine je bio manji za 18.293 radnika ili za 4,5 %, što je najvećim dijelom bila posljedica provođenja reforme odbrane i ukidanje Vojske Federacije. Nakon toga broj zaposlenih se kretao ispod 390.000 radnika sve do 2006. godine čemu je sigurno snažno doprinijela globalna recesija iz 2003. godine. Period od 2007. do 2008. godine je drugi vremenski period u kojem je došlo do snažnog rasta zaposlenosti u Federaciji od preko 40.000 radnika što je uticalo na povećanje broja zaposlenih za više od 10 %. Posljednji vremenski period jeste od početka 2009. godine i koji traje i danas u kojem su ključna karakteristika promjene u svjetskoj ekonomiji i posljedice Globalne recesije iz 2009. godine i dužničke krize iz 2011. godine.

Javni sektor
Javni sektor zapošljava manje od jedne trećine svih zaposlenih u F BiH. U javnoj upravi, obrazovanju, zdravstvenom i socijalnom radu u 2002. godini u Federaciji BiH bilo je zaposleno 111.168 radnika ili 28,2 % ukupne zaposlenosti u F BiH. Od ovog broja 51.989 ili 47 % svih radnika u javnom sektoru bilo je zaposleno u organima uprave i lokalne samouprave.
U periodu od 2002. do 2007. godine broj zaposlenih u javnom sektoru je nakon smanjenja iz 2003. lagano opadao i u 2008. godini je dostigao najmanji nivo u proteklih deset godina od 108.337 zaposlena radnika.
Od 2008. godine počinje snažan rast zaposlenosti u javnom sektoru koji je trajao do 2011. godine i u decembru 2011. godine broj zaposlenih u javnom sektoru je povećan na 116.703 radnika.

Community Software Donation za ALDI

2012-08-08

|

Anesa Imamović

slika_1

U okviru Microsoft Programa, Community Software Donation, Agencija za lokalne razvojne inicijative  je dobila donaciju softvera u vrijednosti od 7 672, 00 $.              

Ova donacija će biti od velike pomoći za budući rad organizacije jer će se korištenjem novih savremenih  tehnoloških proizvoda, uz minimalne administrativne troškove,  povećati efektivnost rada organizacije.
Donirani softveri će se u cijelosti koristiti za rad na projektima koje ALDI trenutno implementira.

ALDI započeo sa implementacijom projekta

2013-06-17

|

Anesa Imamović

slika_1

Smanjivanje disbalansa između ponude i potražnje za radnom snagom i poboljšanje kompetencija, konkurentnosti i zapošljavanja radne snage u Goraždu

Donator: Delegacije Evropske komisije u BiH 
Naziv projekta:'Smanjivanje disbalansa između ponude i potražnje za radnom snagom i poboljšanje kompetencija, konkurentnosti i zapošljavanja radne snage u Goraždu' 
Trajanje projekta: juni 2013-novembar 2014 

Agencija za lokalne razvojne inicijative (ALDI) je u junu mjecesu 2013. godine započela sa implementacijom projekta pod nazivom 'Smanjivanje disbalansa između ponude i potražnje za radnom snagom i poboljšanje kompetencija, konkurentnosti i zapošljavanja radne snage u Goraždu".  

Osnovni cilj projekta je povećanje kvalifikovane i stručne radne snage i smanjivanje disbalansa između ponude radne snage na tržištu rada i potražnje za radnom snagom od strane izvozno orjentisane prerađivačke industrije. Specifični ciljevi projekta su:  Povećanje zapošljivosti radne snage kroz njihovu edukaciju i trening u skladu sa zahtjevima tržišta rada.  

U okviru ovog cilja osigurat će se primjena (VET) modela strukovnog obrazovanja za 200 nezaposlenih osoba prijavljenih na evidenciji Službe za zapošljavanje BPK Goražde, kako bi se smanjila nezaposlenost ranjivih kategorija stanovništva putem sticanja znanja i vještina za one za koje postoji potražnja na tržištu radne snage.  

Poboljšanje sistema kooperacije i umrežavanje institucija i partnera u oblasti obrazovanja i zapošljavanja i poslodavaca u cilju smanjenja nezaposlenosti i povećanja mobilnosti radne snage. Drugi poseban cilj je poboljšanje saradnje i umrežavanje sistema institucija i partnera na području obrazovanja i zapošljavanja sa poslodavcima, kako bi se poboljšala sposobnost i konkurentnost radne snage zaposlene u industrijskom sektoru, ali na poslovima za koje radnici nemaju odgovarajuću kvalifikaciju u cilju smanjenja nezaposlenost i povećanja mobilnosti radne snage. Na taj način će se osigurati dodatna produktivnost i ispunjavanje standarda poslodavaca i promovisat će se ideja cjeloživotnog učenja kao i zapošljivosti radne snage. U okviru ovog projekta definisane su tri ključne ciljane grupe poslodavci, obrazovne institucije i radnici. 

Specifični outputi koji će biti proizvedeni ovim projektom su prvenstveno u tome da će biti identifikovane potrebe za novim programima obuke i kurikulima, da će biti uspostavljen mehanizam saradnje između obrazovnih institucija, službe za zapošljavanje i poslodavaca, te će biti uspostavljen mehanizam koordinacije između ovih institucija koji će omogućiti sistemski pristup pitanju obrazovanja odraslih. Osnovni rezultat ovog projekta jeste povećanje kompetencije nezaposlene radne snage i smanjenje nezaposlenosti kroz obrazovanje nezaposlenih i njihovo zapošljavanje. Sveobuhvatni rezulat projekta će imati pozitivni efekat na razvoj privrede kroz stvaranje povoljnijeg okruženja kroz obrazovanje novih profila radnika koji će biti neophodni lokalnoj privredi u narednih pet godina. Konkretni rezultati koji će biti postignuti ovim projektom jesu izrađena analiza stanja i potreba za obrazovanjem odraslih, biće izrađeno 5 novih trening programa i modula za obrazovanje odraslih u skladu sa potrebama privrede, biće provedena obuka za 200 registriranih nezaposlenih radnika koji će dobiti odgovarajuće obrazovanje i diplome, te će biti provedena obuka za 100 radnika nakon koje će dobiti odgovarajuće diplome za zanimanje na kojima su trenutno zaposleni bez odgovarajuće formalne kvalifikacije. 

Drugi, podjednako važan rezultat projekta jeste institucionalni razvoj mehanizama za obrazovanje odraslih kroz povećanje saradnje između obrazovnih institucija i poslodavaca u procesu planiranja obrazovanja i obuke učenika i studenata.

Poziv za nezaposlene osobe

2013-10-24

|

Anesa Imamović

slika_1

Tražite posao? Ovo je prilika

U istraživanju koje je vršio ALDI u okviru aktivnosti identifikacije potreba za radnom snagom, utvrđeno je da će poslodavci u BPK u skorije vrijeme imati  potrebu za otvaranjem novih radnih mjesta za zanimanja šivač autopresvlaka, metalostrugar i CNC operater.


Kako bi raspoloživa radna snaga na prostoru kantona spremno dočekala otvaranje novih radnih mjesta, ALDI, Srednja stručna škola 'Džemal Bijedić' Goražde i Služba za zapošljavanje BPK Goražde, pozivaju sve nezaposlene osobe sa evidencije Službe za zapošljavanje BPK Goražde, starosti do 35 godina da se prijave za učešće u procesu besplatne obuke za zanimanja šivač autopresvlaka, metalostrugar i CNC operater.    

Obuka će biti organizovana od strane Srednje stručne škole 'Džemal Bijedić' Goražde, i trajat će ukupno 70 sati (30 sati teoretske i 40 sati praktične obuke) nakon koje će se izvršiti testiranje, a uspješno ocijenjeni polaznici dobit će Certifikate koji će ih činiti konkurentnijim na tržištu radne snage, odnosno omogućiti lakše zapošljavanje.  

Na ovaj način osobe koje budu učestvovale u procesu obuke bit će osposobljene za rad na radnom mjestu koje je identifikovano kao jedno od najpopularnijih kod poslodavaca u BPK.  

Početak održavanja obuke planiran je za početak 2014. godine.  

Ukoliko ste zainteresovani da budete polaznik obuke za jedno od navedenih zanimanja,  
I tražite posao...  
Ovo je prilika...  

Pozivamo vas da se javite u prostorije Službe za zapošljavanje BPK Goražde, kancelarija br. 7, svakog radnog dana u terminu od 09:00 do 14:00 radi evidencije, intervjuisanja i pripreme za početak obuke.  Poziv ostaje otvoren 15 dana od dana objavljivanja.

Projekat je podržan od strane Delegacije Evropske unije u BiH.

Održan okrugli sto o temi reforme obrazovnog sistema u cilju smanjenja nezaposlenosti

2013-12-17

|

Anesa Imamović

slika_1

U organizaciji Agencije za lokalne razvojne inicijative (ALDI) u Goraždu je danas održan okrugli sto o temi „Reforma obrazovnog sistema u cilju smanjenja nezaposlenosti u Bosansko-podrinjskom kantonu Goražde“

Osnovni cilj bio je da se ukaže na neophodnost reforme sistema obrazovanja i socijalne sigurnosti nezaposlenih lica na prostoru BPK Goražde kroz uvođenje sistema obrazovanja prilagođenog tržištu rada, kao i novih modela brige o nezaposlenima koji značajnije mogu utjecati na smanjenje registrovane nazaposlenosti.    

O politici BPK Goražde u oblasti stručnog obrazovanja i obuke danas je govorio premijer BPK Goražde Emir Frašto. Naglasivši važnost cjeloživotnog učenja, premijer Frašto iskazao je opredjeljenje Vlade da kroz proces reformi sistem obrazovanja prilagodi potrebama tržišta rada, posebno vodeći računa o stvaranju pretpostavki za stručno obrazovanje i osposobljavanje odraslih.

Ministar za privredu Demir Imamović govorio je o potrebama privrede za stručnom radnom snagom i istakao da u narednom periodu treba stvoriti uslove da učenici steknu najmanje neko stručno zanimanje, kako bi se broj nekvalifikovane radne snage sveo na najmanju moguću mjeru.  

U dosadašnjem toku projekta koji će se implementirati do kraja naredne godine, izvršena je analiza potreba tržišta za radnom snagom na prostoru BPK Goražde, a njegov glavni cilj je da se stvore uslovi za prekvalifikaciju oko 200 nezaposlenih lica sa evidencije Službe za zapošljavanje, kao i obuku za oko 100 zaposlenih radnika koji nisu prošli kroz formalni proces certifikacije za posao koji obavljaju, istakla je izvršna direktorica ALDI-ja Vildana Drljević.  

Projekat smanjivanja disbalansa između ponude i potražnje za radom snagom finansira se iz sredstava Evropske unije, a zajednički ga realizuju ALDI, SSŠ“Džemal Bijedić“ i Služba za zapošljavanje BPK Goražde.  

Okruglom stolu koji je organizovan u okviru projekta „Smanjivanje disbalansa između ponude i potražnje za radnom snagom i poboljšanje kompetencija, konkurentnosti i zapošljavanja radne snage u Goraždu“, prisustvovali su predstavnici ALDI-ja, zvaničnici BPK Goražde, predstavnici općina i lokalnih privrednih društava, Ministarstva za obrazovanje i Službe za zapošljavanje BPK.

Održan prvi sastanak koordinacionog tijela u okviru Projekta „EDU&JOB“

2014-02-12

|

Anesa Imamović

slika_1

Održan prvi sastanak koordinacionog tijela u okviru Projekta „EDU&JOB: Jačanje prava radnika i tržišta radne snage zagovaranjem regulative o obrazovanju odraslih”, finansiranog od strane EU

U okviru projekta „EDU&JOB: Jačanje prava radnika i tržišta radne snage zagovaranjem regulative o obrazovanju odraslih”, a u cilju podsticanja značajnije i sveobuhvatnije reforme u oblasti zapošljavanja i uvođenja novih modela brige o nezaposlenim koji značajnije mogu uticati na smanjenje registrirane nezaposlenosti i povećanje broja zaposlenih, te u cilju razvijanja svijesti o potrebi i značaju korjenite reforme obrazovnog sistema i sistema socijalne sigurnosti nezaposlenih lica na prostoru BPK, ALDI je organizovao sastanak koordinacionog tijela, koji je održan 10. februara 2014. godine u prostorijama „ALDI“ u.g., Panorama bb, Goražde sa početkom u 12:00 sati.

Sastanku su prisustvovali predstavnici Službe za zapošljavanje BPK Goražde, Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport BPK Goražde, SSŠ „Džemal Bijedić“ Goražde, Udruženja poslodavaca BPK, Obrtničke komore BPK, te ALDI i CCI.  

Prvi sastanak je protekao u upoznavanju sa planom rada, upoznavanju članova Radne grupe sa stanjem u drugim kantonima i zemljama u okruženju po pitanju donošenja Zakona o obrazovanju odraslih, te iznošenju generalnih komentara na prijedlog prednacrta Zakona, davanju prijedloga i donošenju zaključaka.    

Planirano je da se slijedeći sastanak održi za 15 dana.

Posjeta predstavnika UG “ALDI” praktičnoj nastavi obuke za CNC-operatere

2014-02-27

|

Anesa Imamović

slika_1

U okviru projekta „Smanjivanje disbalansa između ponude i potražnje za radnom snagom i poboljšanje kompetencija, konkurentnosti i zapošljavanja radne snage u Goraždu“ koji je finansijski podržan od strane Evropske Unije, a implementira se od strane u.g. ALDI u partnerstvu sa Srednjom stručnom školom „Džemal Bijedić“, provodi se obuka 200 nezaposlenih radnika sa evidencije Službe za zapošljavanje BPK u cilju povećanja zapošljivosti radne snage kroz obrazovanje i obuku u skladu sa zahtjevima tržišta rada.  

U saradnji sa Zavodom za zapošljavanje BPK Goražde, u.g. ALDI i Srednja stručna škola „Džemal Bijedić“ provode obrazovanje i obuku nezaposlenih radnika sa evidencije Službe za zapošljavanje BPK Goražde u okviru pet zanimanja za koje postoji potražnja na tržištu rada, a to su: CNC-operater, metalostrugar, šivač auto presvlaka, plastičar i pirotehničar. Polaznicima koji uspješno završe obuku, na kraju će biti dodijeljen certifikat o završenoj obuci.  

U utorak 25.02.2014. godine, predstavnici u.g. ALDI prisustvovali su praktičnom dijelu obuke za CNC- operatere koja se održava u posebnim prostorijama za praktičnu obuku Srednje stručne škole „Džemal Bijedić“. Prilikom posjete imali su priliku da razgovaraju sa Direktorom Admirom Kurtovićem, profesorom Ahmom Ćurovac i sa nekim od polaznika obuke.  

Profesor stručne obuke Ahmo Ćurovac nije krio svoje oduševljenje grupom polaznika, koji su, kako on kaže „Zaista vrijedni i uistinu hoće da rade - kako muškarci tako i žene, one su čak preciznije i odgovornije.“ Profesor Ćurovac je također naveo koliko je zadovoljan Priručnikom za obuku i Nastavnim planom i programom za zanimanje CNC-operater. On smatra da je praktična obuka od 40 sati dovoljna da bi se savladale osnove rada na CNC-mašini ali za samostalan rad na mašini potrebno je još malo vježbe uz mentorstvo nekog iskusnijeg radnika. Profesor je također otkrio svoje ubjeđenje da polaznici nakon ove obuke zasigurno imaju više šanse da se zaposle.  

Direktor Srednje tehničke škole Admir Kurtović je istakao da su polaznici obuke uglavnom vrijedni mladi ljudi koji aktivno traže posao i koji žele da usvoje što više znanja i vještina. Također je izdvojio prednost praktične obuke nad teorijskom.  

Polaznici obuke ne samo da se teorijski i praktično osposobljavaju za rad na CNC- mašinama već u okviru programa obuke imaju priliku da posjete proizvodne pogone fabrike “Ginex” u Goraždu i da se susretnu sa stvarnom proizvodnjom kako bi imali bolju preglednost o tome šta ih nakon obuke očekuje u slučaju potencijalnog zaposljenja. Koliko su programi stručne obuke i programi prekvalifikacije dobili pozitivan odziv pokazuje i činjenica da su među polaznicima obuke za CNC-operatera 4 žene, pa i osobe koje imaju završeno visokoškolsko obrazovanje.

Jedna od njih je i Šejla Ćuleskar koja je bachelor Socijalnog rada na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu. Ona je trenutno u fazi izrade magistarskog rada. Odlučila se prijaviti na obuku za CNC operatera nakon što je 6 mjeseci bila na birou. Upisala je ovu obuku jer u njenoj struci trenutno nema prostora za obavljanje pripravničkog staža. Smatra da je dobro poznavati i vještine koje su suprotne od onog za šta se školovala. Šejla priznaje da bi radila i posao koji nije iz njene struke.  

Minela Isović po zanimanju hemijski tehničar odlučila se za ovu obuku kako bi lakše našla posao i bila konkurentnija na tržištu rada. Zadovoljna je količinom stečenog znanja i smatra da je dobro savladala obuku za CNC operatera. Kada bi joj poslodavci ponudili posao koji zahtjeva rad na CNC mašini Minela objašnjava kako bi rado pristala raditi. Na birou je provela 6 mjeseci.  

Polaznik obuke Anel Kibrić (hemijski tehničar) zadovoljan je stečenim znanjem, kao i profesorima stručne obuke. Rado bi prihvatio posao CNC operatera ukoliko bi imao priliku. Na birou je proveo 2 godine. Ne boji se rada za bilo kojom mašinom, i zasigurno će se prijaviti na slijedeće obuke.

Nakon obuke za CNC operatera kao što je to bila praksa i sa prethodnim obukama profesori stručne obuke i direktor škole imaju nadležnost i pravo da napišu polaznicima obuke koje smatraju najboljim preporuku poslodavcima u cilju bržeg i lakšeg zapošljavanja.  

ALDI će nastaviti sa implementacijom projektnih aktivnosti i sa obavještavanjem javnog mnijenja o razvoju projekta. Nakon što je završena obuka za zanimanja šivač auto prevlaka, metalostrugar i uskoro se završava i obuka za CNC operatere, u.g. ALDI će objaviti novi Javni poziv za obrazovanje nezaposlenih za jos dva zanimanja, plastičar i pirotehničar, koja su se pokazala kao deficitarna u Bosansko-podrinjskom kantonu.  

Na predstojećim stručno-teoretskim obukama očekuje se jednaka zainteresovanost nezaposlenih osoba koje su prijavljene na evidenciji Službe za zapošljavanje BPK Goražde, za sticanje novih znanja i vještina kao i suzbijanju nezaposlenosti kao najvećeg problema bosanskohercegovačke današnjice.

Zakonom o obrazovanju odraslih do smanjenja nezaposlenosti

2014-07-14

|

Anesa Imamović

slika_1

Održana press konferencija na kojoj su zvanično predstavljeni rezultati analize stanja u oblasti obrazovanja odraslih u BiH

Nakon višemjesečnog rada na projektu EDU&JOB koji je produkt saradnje Agencije za lokalne razvojne inicijative (ALDI) i Centara civilnih inicijativa(CCI), 07.07.2014.godine u Sarajevu održana je press konferencija na kojoj su zvanično predstavljeni rezultati analize stanja u oblasti obrazovanja odraslih u BiH. 

Ovim događajem ALDI i CCI uz podršku Evropske unije, pokreću kampanju „Uči i Radi©", s ciljem umanjenja nezaposlenosti i jačanja tržišta rada, putem donošenja adekvatnih zakona o obrazovanju odraslih, prekvalifikaciji i dokvalifikacijii.  U tu svrhu aktivirana je i posebna internet stranica www.uciradi.ba, koja će pomoći nezaposlenima, novinarima, studentima, analitičarima, i svima drugima u boljem razumjevanju važnosti i prilika za cjeloživono učenje. 

Agencija za lokalne razvojne inicijative( ALDI) i Centri civilni inicijativa (CCI) zalažu se da u svim kantonima u Federaciji BiH budu hitno doneseni zakoni o obrazovanju odraslih i u tome vide šansu za smanjenje stope nezaposlenosti i jačanje tržišta rada. - Zakon o obrazovanju odraslih smatramo jednom od rijetkih preostalih šansi za masovno zapošljavanje. On, između ostalog, doprinosi mobilizaciji raspoloživih resursa u borbi protiv nezaposlenosti kroz povećanje znanja, vještina i kompetencija nezaposlenih i stvaranje više šansi za napredovanje u karijeri -- kazao je na pres konferenciji program menadžer CCI-a Adis Arapović.

Podrška uključivanju malih i srednjih preduzeća u programe stručne obuke

Oktobar, 17.2016.

|

Anesa Imamović

slika_1

Udruženje ALDI započelo sa implementacijom novog projekta

Udruženje za lokalne razvojne inicijative „ALDI“ Goražde započelo je sa implementacijom novog projekta pod nazivom "Podrška uključivanju malih i srednjih preduzeća (MSP) u programe stručne obuke".  Projekat se provodi u okviru programa Erasmus Plus, a finansiran je od strane EU. Provodit će se u tri zemlje: Italija, Bosna i Hercegovina i Njemačka, a trajat će dvije godine.  
Nosilac projekta je italijanski CEDIT, dok su partneri pored ALDI-ja i OXFAM iz Italije, Institut za inovacije u učenju Friedrich-Alexander-Universitet, Erlangen, Nürnberg Njemačka, te Agencija za ekonomski razvoj grada Prijedora (PREDA) iz BiH.  Projektom se želi doprinjeti smanjenju nezaposlenosti mladih povećanjem ponude i kvaliteta stručne obuke.
Osim toga, želimo da podržimo mala i srednja preduzeća koja imaju problema sa pronalaskom odgovarajućih kandidata sa potrebnim kompetencijama.  Projekat ima za cilj podsticanje razmjene iskustava između 3 zemlje što je velika prilika za učenje jednih od drugih: Italija, u kojoj je nedavnom refomom uveden obavazan pripravnički staž (šegrtovanje, stručna obuka) na nivou srednjih škola (Zakon 107/2015); BiH u kojoj je u toku rasprava o tome kako podstaći MSP i organizatore stručnog obrazovanja; te Njemačka kao vodeća država u ovoj oblasti u Evropi.  

Projekat će ukupno obuhvatiti 2.350 malih i srednjih preduzeća koja će biti upoznata sa prilikama koje pruža stručna obuka, stvaranje baze podataka kako bi se olakšalo povezivanje mladih i MSP, a koja će obuhvatiti 1.500 malih i srednjih preduzeća, 300 srednjih stručnih škola, obuka 150 preduzetničkih tutora, 90 edukacijskih tutora, 30 intermedijarnih tutora, kako bi se stvorio održiv sistem koji će funkcionisati po okončanju projekta.  Protekle sedmice, 13. i 14. oktobra 2016. godine u Firenci u Italiji održani su sastanci partnerskih organizacija na ovom projektu, gdje su dogovoreni naredni koraci u implementaciji projekta.

Održan Informativni seminar

Decembar, 23.2016.

|

Anesa Imamović

slika_1

Seminar u okviru projekta; Podrška malim i srednjim preduzećima u aktivnijem uključivanju u proces organizacije praktične nastave

Danas je u Goraždu, u Hotelu „Behar“, održan informativni seminar sa zainteresiranim stranama u projektu:“Podrška malim i srednjim preduzećima u aktivnijem uključivanju u proces organizacije praktične nastave“.  Seminaru su, pored predstavnika privrednih društava sa područja Bosansko-podrinjskog kantona Goražde, prisustvovali i predstavnici Vladinog sektora (Ministarstvo privrede), Obrtničke komore BPK Goražde, Udruženja poslodavaca BPK Goražde, Službe za zapošljavanje BPK Goražde.

Pored predstavnika Udruženja ALDI koji su prezentovali pomenuti projekat, prisutnima su se obratili: Ministar privrede BPK Goražde Meho Mašala,  Direktor srednje stručne škole „Džemal Bijedić“ Goražde Admir Kurtović, Direktorica JU Služba za zapošljavanje BPK Goražde Nafija Hodo i Direktor srednje tehničke škole „Hasib Hadžović“ Goražde Rifet Bečić koji su istakli veliku ulogu i značaj praktične nastave u obrazovnom i privrednom sistemu.

Projekat “Podrška malim i srednjim preduzećima u aktivnijem uključivanju u proces organizacije praktične nastave“ se provodi u okviru programa Erasmus Plus, a finansiran je od strane EU. Provodit će se u tri zemlje: Italija, Bosna i Hercegovina i Njemačka, a trajat će dvije godine. Nosilac projekta je italijanski CEDIT, dok su partneri pored ALDI-ja i OXFAM iz Italije, Institut za inovacije u učenju Friedrich-Alexander-Universitet, Erlangen, Nürnberg Njemačka, te Agencija za ekonomski razvoj grada Prijedora (PREDA) iz BiH. Ovaj projekat se nadovezuje na postojeća iskustva nekih od aktera u smislu podrške stvaranju održivih veza između stručnog obrazovanja i malih i srednjih preduzeća i oslanja se na blisku saradnju na bilateralnom nivou razvijenu između partnera u cilju pružanja podrške i podsticaja mikro i malim preduzećima radi suzbijanja nezaposlenosti. Također, akcija podstiče razmjene iskustava između 3 zemlje što je velika prilika za učenje jednih od drugih: Italija, u kojoj je nedavnom refomom uveden obavazan pripravnički staž (šegrtovanje, stručna obuka) na nivou srednjih škola (Zakon 107/2015); BiH u kojoj je u toku rasprava o tome kako podstaći MSP i organizatore stručnog obrazovanja; te Njemačka kao vodeća država u ovoj oblasti u Evropi.


Implementacijom projekta se želi doprinijeti smanjenju nezaposlenosti mladih povećanjem ponude i kvaliteta stručneobuke i unaprijediti podrška MSP koja imaju problema sa pronalaskom odgovarajućih kandidata sa potrebnim kompetencijama zbog nedostatka komunikacije i veza između VET (srednjih stručnih škola) i MSP.  Kroz win-win partnerstva sa školama i zahvaljujući mobilizaciji svih aktera (privredne komore, udruženja poslodavaca, obrtničkih saveza, zavoda za zapošljavanje) implementacijom ovog projekta promovisat će se kultura stručne obuke, a ujedno će se povećati kvalitet i atraktivnost stručne obuke.

Nastavak saradnje sa DVV International - Ured za BiH

16. April, 2018

|

Anesa Imamović

slika_1

Potpisan ugovor o implementaciji projekta

16. aprila u Sarajevu potpisan je Ugovor o saradnji između direktorice Udruženja, gospođe Melihe Gačanin i direktora DVV International- Ureda za BiH, gospodina dr.sc. Emira Avdagića. 

Ugovor je o implementaciji projekta "Osiguranje i podizanje kvalitete obrazovanja odraslih u kontekstu cjeloživotnog učenja kroz stvaranje boljih uvjeta za provođenje obrazovanja odraslih ", čiji je glavni cilj razvoj programskih i institucionalnih mogućnosti, te unaprijeđenje dostupnosti obrazovanja odraslih.

Ovim činom se zvanično nastavlja uspješna dugogodišnja saradnja između ove dvije organizacije.